Kerstig?

Op diverse blogs en ook in het echte leven zie ik al diverse kersbomen en versieringen. Nu ben ik zelf niet zo dol op kerstbomen, gewoon omdat het  voor mij persoonlijk een beetje raar voelt, om zo'n  boom op te kweken en om te hakken (dat vind ik dan weer wel reuze leuk, en aantrekkelijk, dat je ergens, in een speciaal daarvoor bedoeld stuk bos, je eigen kerstboom om mag hakken, met een heuse BIJL en dan  het liefst nog romantisch in een winterwitte sneeuwwereld, je bloedjes van kinderen zingend om je heen enzo..... jah dat is geweldig, wellicht ga ik dan een keertje doen) Maar goed dan die boom nog in de lampjes krijgen, brrr daar hoor je nooit iemand over lijkt wel, maar ik heb echt een hekel aan dat geprik (want ja ik wil wel echte boom hoor, ik heb ook geen plastik planten immers? ) en het zit daarbij nooit echt heul mooi, bij mij dan he. (bij anderen vind ik alles prachtig, eerlijk gezegd.) Dan die ballen en aanverwante zaken zoals onmisbare engelen etc, en zit alles er dan eindelijk in, dan is het maar te hopen dan niet je kinderen/kat/hond of wie dan ook in de boomklimt, ballen eruit mept etc etc en je zo'n beetje weer helemaal opnieuw kunt beginnen. Of ehm met zo'n raar gefrummelde boom door de kerstdagen heen. Oh en dan moet je hem weer ontmantelen en kan hij weg......ik vind het soms echt een beetje ehm gek, jeweetwel, als je er goed over nadenkt.
Maar de kinderen en de manlief willen het graag en vinden het gezellig, nou das dan de meerderheid dus ik leg me erbij neer en doe het ding met de kerstboom .
Ik koop het liefst een echte boom, een met kluit, zo klein mogelijk beginnen en dan ieder jaar naar buiten, en dan het volgend jaar mag hij weer naar binnen met de kerst. Nu wonen we aan de kust en is het hier wat zoutig, dus ik weet niet of het mede daardoor is, maar uit eindelijk, sterven de bomen toch, is mijn ervaring, meestal in de zomer ( te droog/warm wellicht) en dan moet ik weer opnieuw op jacht.
Zie hier mijn kerstboom is zijn natuurlijke  habitat, naast de wasknijpers in de tuin, afgelopen jaar ongeveer 15 cm gegroeid.
Vanaf de andere kant ziet het er nog mooier uit, ik zou bijna zeggen: niks meer aan doen! En dat meen ik echt.... nou misschien nog een toefje sneeuw erop :-)

Reacties

  1. kerstboom in huis hoort gewoon bij kerstmis he! Net zoiets als een zwarte Piet bij Sinterklaas ;)
    Drie jaar geleden kochten we drie hele kleine kerstboompjes in een pot die we in huis zetten (op de piano). Afgelopen jaar waren er nog twee mooi van en mochten naar binnen. Dit jaar was er nog maar eentje toonbaar als kerstboom.... (hoewel de andere twee nog steeds driekwart dood zijn te staan in de tuin). Maar toch leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, precies helemaal goed zo. Ik stel het zetten van de boom zo lang mogelijk uit, tot de laatste vrijdagavond voor de kerst, de dag dat de vakantie begint zeg maar! En die lichtjes erin vind ik een hel, dat mag man dan doen, een hels karwei, omdat ik me er dan altijd nog mee bemoei ;-) Ja, dan heeft man het dubbel zwaar. Het is ook best gek, net als al die kaarten, dat kost me een papier ;-) Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook niet van de kerstboom of de kerstversiering, maar moet van dochter. Dus .. ja. Dan maar zo'n plastic ding dat we elk jaar uitvouwen en weer inklappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Manlief is ook een echte kerst-engel
    @JB

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal gelijk, zelfde gevoel over zo'n mooie boom die staat te sterven. He, das toch niets van doen met de terugkerende zon, een nieuw begin en al dat?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

leuk dat je even reageert! bedankt, ik ben dol op reacties!

Populaire posts van deze blog

Een fris begin

Ordelijk